DALŠÍ DOTAZY V SEKCI: PRÁVNÍ PORADNA
Dobrý den, Pracuji v Rakousku na smlouvu 9h týdně za 483€ měsíčně. Zdravotní a sociální si platím v Česku. Sociální jsem začala platit později od Ledna 2022. Chtěla jsem se zeptat jestli budu mít nárok aspoň na rodičovský příspěvek? A pokud Ano bude potom zdravotní a sociální za mě odvádět stát? Nebo jak to funguje. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Můj bývalý zaměstnavatel, který měl prodejnu ve franschize, která mu byla odebrána dne 17.5. 21 odešel a nevypořádal se se zaměstnanci. Zbývá mě od něj proplatit dovolená a taky jsem nedostala žádné ukončení pracovního poměru (výpověď). Mám za to, že tedy pracovní poměr trvá stále. Od té doby to stále řeší inspektorát práce. Chtěla bych vědět na co přesně mám od něj nárok. Chtěla bych doplatit dovolenou, případně náhradu mzdy nebo alespoň odstupné. Jak mám podat žalobu, když inspektorát práce stále koná. Děkujiza radu
Dobrý den, zajímalo by mě, do kolika let (aspon přibližně) budu platit alimenty na svého mentálně indisponovaného syna. Je mu 18 let a nyní studuje na SOU. Skončí mi povinnost po ukončení studia, ikdyž nebude schopen si najít zaměstnání? To asi těžko, že?
Dobrý den, v srpnu jsem si domluvil schůzku s finančním poradcem, ohledně sjednání cestovního pojištění. Poradce mi cestovní pojištění sjednal a domluvili jsme se, že se stanu poté jeho klientem. Po dovolené jsme měli mít schůzku, která nakonec bohužel nevyšla. Dnes mi byla poradcem zaslána faktura za konzultaci se splatným termínem. Po telefonu jsem se dozvěděl, že buď se stanu jeho klientem a nemusím fakturu platit, nebo ji zaplatím. Chci se zeptat, jestli je poradce v právu po mě chtít zaplatit sjednání pojistky takhle zpětně, když o žádném poplatku o konzultaci nebyla řeč.
Dobrý den, v rámci dědického řízení jsem společně s dalším příbuzným zdědil RD o dvou byt. jednotkách. V jednom od r.1980 bydlím já, druhý si po zůstavitelce ponechal příbuzný. Tento byt není od poloviny r. 2015 obýván, v současné době se zde nikdo nezdržuje,není udržován a není zde nikdo trvale hlášen. Za své finance zajišťuji topení pro celý dům, spoluvlastník se odmítá podílet na těchto nákladech, i když jsou mu doporučeně zasílány vyúčtování za topení a za další údržbu nemovitosti. Uvažuji o výměně vstupních vchodových dveří do RD, výměny okna ve společné síni u vstupních dveří, opravy septiku, výměny pojistek za jističe v elektrorozváděči. Je v těchto případech nutný souhlas spoluvlastníka ? Jak jej donutit k uhrazení dlužné částky, která se stále zvyšuje ? Děkuji
Dobrý den mám takový dotaz.Dne 13.6.2022 jsem nastoupil na neschopenku a dne 14.6.2022 byla do firmy doručena doporučeně poštou má výpověď mnou sepsaná. Podal jsem jí formou dvouměsíční výpovědní lhůtou. Dnes se mi ozval pan majitel firmy a napsal mi že takto výpověď podat nemůžu že nesmím být na neschopence.Můžete mi prosím poradit jestli jsem to udělal správně či ne?Děkuji za odpověď
Dobrý den, pracuji z domova. Jako přivýdělek jsem myslela, že bych mohla prodávat krmivo pro hospodářská zvířata. Bydlíme na venkově u hlavní silnice a tak jsem myslela, že by si zákazník vždy zazvonil a já bych ho obsloužila. Musím i v tomto případě mít nahlášenou provozovnu? A lze to takhle "na zazvonění" nebo musím mít pevnou otevírací dobu? Děkuji za odpověď
Dobrý den, měla bych dotaz. Jsme společnost s r.o. s jedním společníkem – majitelem. Máme ve firmě 2 jednatele, kteří nejsou tím majitelem (majitelem je a.s.). Je v tomto případě nutné svolávat valnou hromadu k účetní závěrce? Předem mockrát děkuji za odpověď.
Dobrý den, pro můj dotaz jsem nenašla příslušnou rubriku, do účetnictví zřejmě nepatří, spíše bych jej pasovala do personalistiky. Ráda bych zjistila, zda jde dosavadní získanou praxi doložit pouze na základě čestného prohlášení, pokud nemám uložené doklady více než 30 let zpátky. Personalista požaduje v osobním dotazníku doložit vše pracovní smlouvou nebo zápočtovým listem. Což samozřejmě již nemám, neboť jsem začala pracovat v roce 1981. Po "revoluci" byl jeden z mých zaměstnavatelů dokonce zlikvidován. Budu vděčná za jakoukoli nápovědu nebo přímo zodpovězení mého dotazu. Děkuji
Dobrý den, mám dotaz ohledně využití soukromého vozidla k pracovním účelům. Jsem na HPP, se zaměstnavatelem jsem doteď byl domluvený následovně. V práci jsem používal svoje osobní auto, na které mi vyplácel náhradu za amortizaci 4,7 kč/km + PHM podle daňového dokladu, psal jsem knihu jízd. Nyní jsem si pořídil auto nové, je psané na firmu, ale platil jsem ho já a využívám ho opět k pracovním účelům. Jakou nyní zvolit variantu proplácení? 1. firma proplácí údržbu auta (servisy, pneumatiky, dálniční známka, pojištění, apod.) + amortizace za opotřebení 2,5 kč/km + PHM, nebo 2. původní schéma 4,7 kč/km (údržba na mě) + PHM? Jedná se mi o to, jestli není problém v tom, že nyní je auto "firemní". A aby bylo vše, pokud možno legální. Děkuji za odpověď.