Andrea Bocelli

Sekce: Právní poradna | Téma: Paušální výdaje

Otázka: 10.07.2019 22:16


Dovrý večer, 25.6.2019 jsem koupil a rovnou zaplatil kartou 2 lístiky na koncert: Andrea Bocelli za 14.973. Lístky jsem kupoval na stránkách viagogo.cz. Teď jsem se koukal na recenze viagogo a zděsil jsem se. Bojím se že lístky nedostanu, nebo budou falešné. Dostal jsem jen potvrzení o koupi a to je vše. Co mohu dělat abych peníze dostal zpět? Nebo jak tuto situaci řešit. Děkuji předem za odpověď.

Odpověď: odpovídal(a): Redakce , 11.07.2019 11:31


Ve Vašem případě Vám mohu poradit jak postupovat až v situaci, kdy nebude druhou stranou splněn závazek a Vy lístky skutečně nedostanete. V takové situaci se samozřejmě jako spotřebitel můžete obrátit na Českou obchodní inspekci a dále můžete svůj nárok na vrácení uhrazené částky uplatnit u soudu prostřednictvím žaloby na peněžité plnění.


Tazatel bere na vědomí skutečnost, že odpovědi na jím položené otázky jsou výrazem subjektivního názoru odpovídajícího a nemusejí ve všech případech vyjadřovat jednoznačné a závazné výkladové pravidlo uvedeného problému. V případě, že by se tazatel chtěl uvedenou odpovědí a v ní obsaženou radou či názorem řídit, doporučujeme mu ještě konzultaci uvedeného problému s dalším odborníkem.




Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

DALŠÍ DOTAZY V SEKCI: PRÁVNÍ PORADNA

odpovídal(a): Redakce

Rodičovský příspěvek

Dobrý den, nikde jsem nenarazila na příklad, jak postupovat v mém případě s navýšením rodičovského příspěvku. Budu ráda pokud mi objasníte jak nyní postupovat. Neměla jsem nárok na mateřskou, po porodu jsem hned pobírala rodič. příspěvek. Ten mi byl nastaven a rozpočítám povinně na 4 roky. Nyní pobírám 3 800 Kč. měsíčně. Do 4. narozenin syna (4.12.2020) mi zbývá vyčerpat cca 50 000 Kč. Nevím, zda si teď mohu na měsíc listopad a prosinec navýšit mateřskou na 7600 Kč a pak v lednu znovu na deset tisíc? Nebo respektive v únoru, jelikož změna lze učinit jednou za tři měsíce? Nebo jak postupovat? Děkuji za odpověď Zapletalová


odpovídal(a): Redakce

Prodej rukodělných výrobků na internetu bez živ. listu

Dobrý den. Ráda bych se zeptala, založila jsem si na instagramu profil a chtěla bych se pokusit na něm začít prodávat bižuterii. Musím si zřizovat živnostenský list? Nebo se jít hned hlásit na úřad? A do kdy popř.? Ještě jsem nic neprodala a nevím zatím ani jestli si někdo vůbec něco koupí. Jsem na rodičovské, předtím jsem byla zaměstnaná. Předem Vám moc děkuji za odpověď. Zenková


odpovídal(a): Redakce

Výběr z dispozičního účtu po změně OP

Dobrý den, prosím Vás o odpověď na dotaz, když došlo k úmrtí manžela, který poskytnul dispoziční právo své manželce, která musí nechat přepsat tento údaj v občanském průkazu (manželka - vdova). Je možné, aby po tomto přepsání a s novým OP mohla nadále vybrat určitou částku v hotovosti stejně jako s "starým" OP nebo je nutné podniknout nějaké opatření? Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Koupě motocyklu/problémy po koupi, nepravdivá smlouva

Koupil jsem motocykl, který se zdál při testování v pořádku, prodejce mi ještě před koupí poskytl fakturu, že byl motor repasován a je tedy jako nový. Dále dle emailové komunikace vypadalo vše perfektně. Nicméně: týden po koupi začala protíkat přední vidlice a za další týden jsem si všiml, že motor žere olej. Olej neteče pod vozidlo, nicméně se ztrácí v systému, což může znamenat špatně provedenou opravu. Dále na kupní smlouvě je rok výroby 2009, nicméně na techničáku je datum první registrace 22.08.2008(rok výroby by měl být před tímto datem tedy logicky). Vzal jsem vozidlo jen proto, že mělo být ok. Případná oprava výjde tak na 20 tisíc. Jaké mám možnosti, mohu vozidlo vrátit a nebo pouze požadovat část kupní ceny zpět? Aktuálně to je 3 týdny od koupě. V kupní smlouvě je stav zařízení uváděn jako okey. Děkuji za rady, na webu je spousty informací, ale jsou dosti rozporné.


odpovídal(a): Redakce

Reklamace zakoupeného motocyklu - problémy 3 týdny po koupi/možnosti

Dobrý den, koupil jsem motocykl, který se zdál při testování v pořádku, prodejce mi ještě před koupí poskytl fakturu, že byl motor repasován a je tedy jako nový, dále dle emailové komunikace vypadalo vše perfektně. Nicméně: týden po koupi začala protíkat přední vidlice a za další týden jsem si všiml, že motor žere olej. Olej neteče pod vozidlo, nicméně se ztráci v systému, což může znamenat špatně provedenou opravu. Dále na kupní smlouvě je rok výroby 2009, nicméně na techničáku je datum první registrace 22.08.2018(rok výroby by měl být před tímto datem tedy logicky). Vzal jsem vozidlo jen proto, že mělo být ok. Případná oprava výjde tak na 20 tisíc. Jaké mám možnosti, mohu vozidlo vrátit a nebo pouze požadovat část kupní ceny zpět? Aktuálně to je 3 týdny od koupě. V kupní smlouvě je stav zařízení uváděn jako okey. Děkuji za rady, na webu je spousty informací, ale jsou dosti rozporné.


odpovídal(a): Redakce

prosím o radu

Dobrý den, potřebovala bych poradit s přítelovým dluhem. V předešlém vztahu si půjčil od banky pro rodinu přítelkyně přes 200 tisíc. Dotyčná mu podepsala přebrání peněz, a ústní domluvou bylo řečeno že dluh bude splácet. Jelikož nesplácela nic a přítel se o tom dozvěděl pozdě, rozhodl se pro insolvenci protože nebyl schopný to splácet sám a narůstali mu úroky. Momentálně je v insolvenci a splácet má ještě 2 roky. Můj dotaz se týká toho, jestli jde nějak vymáhat z dotyčné peněžní sumu i při jeho insolvenci, a jak to máme řešit. Děkuji Kůřilová


odpovídal(a): Redakce

Najem bytu soukromou osobou s platbou od jeho zaměstnavatele

Dobrý den, prosim o názor na následující situaci (omlouvam se za nepřesné zařazeni do rubriky tématu-moc neodpovídá): Jednáme o podpisu nájemní smlouvy na byt jako majitelé v režimu vlastnictví SJM. Byt budeme pronajímat soukromé osobě, ktera je německým občanem a je zároveň manažerem české pobočky (s.r.o.) jako dceřinné společnosti z Německa. On bude jako soukromá osoba smluvní stranou, takže bude podepisovat smlouvu “za sebe” jako nájemce. Nájemné ale bude údajně chtit platit ze svého účtu jeho zaměstnavatel přímo nam, tedy české společnost jako právnická osoba - zmíněné s.r.o. Můj první dotaz - nejistota: zda to neni pro nas právní riziko v tom, ze by napr v pripade rozvázání pracovního poměru toho zaměstnance, kdy firma přestane za nej najem platit a on z bytu odejde, přestože mame ujednání o době urcite s garanci doplaceni najmu za sjednané období, nemohla firma po nas požadovat vracení peněz, protože ta platba neni podložena smluvním vztahem mezi námi jako majiteli bytu a firmou ? Druhy dotaz je k tomu, zda muže firma uplatnit náklady na najem pro svého manažera do nákladů z hlediska daní, když nájemní vztah je mezi námi jako majiteli bytu a najemnikem-manažerem firmy jako soukromé osoby ? Neni tato jejich uvažování chybné a tedy pro nas rizikové, ze by mohlo později dojít k nějakým daňovým problémům ? Chápu, ze to neni asi naše starost, ale rad bych věděl, co je správně Dekuji. DK


odpovídal(a): Redakce

výpočet dovolené

pracuji v nepřetržitém režimu.Směna je 11.5hod.Nárok na dovolenou mám 20 dní.Jak se počítá dovolená krát 8hodin nebo 11,5?DěkujiVám za odpoveď


odpovídal(a): Redakce

Darování obecního pozemku

Dobrý den, prosím o radu! Při digitalizaci a novém přeměření staveb a pozemků nám zjistili, že část našeho dvorku stojí na obecním. Je lépe pozemek, na kterém stojí malá stavba (kůlna, garáž), koupit nebo další možnost je darování pozemku od obce. Pár metrů čtverečních pozemku je na břehu říčky v záplavové oblasti, žádné jiné omezení není. Dar nebo koupě? Co je výhodnější nebo bezproblémové (sousedé)... Prosím o radu, spěchá! Děkuji Jana


odpovídal(a): Redakce

podklad pro fakturu

Dobrý den, naše firma uhradila zálohovou fakturu 80.000 Kč na základě předběžné kalkulace , která byla na 84.500 Kč s tím , že vyúčtování bude na základě skutečně spotřebovaného materiálu a odvedené práce. Dodavatel nám vystavil následně vyúčtovací ostrou fakturu + další fakturu. My od něj žádáme přílohu k faktuře, kde bude rozepsaný přesně spotřebovaný materiál + hodiny práce. On nám tuto přílohu odmítá vydat, že tím, že pokud jsme uhradili zálohu tak jsme souhlasili s cenou zakázky. V tuto chvíli víme, že materiál , který byl dodán neodpovídá ceně z kalkulace. Dotaz zní , zda dodavatel má povinnost k faktuře dodat přílohu s vyúčtováním a rozpisem materiálu nebo ne. Případně máme vytvořit reklamaci?



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.