Nevíte si rady v oblasti daní? Daňových zákonů je celá řada a neustále se mění. Pokud máte otázku, týkající se právě této oblasti, naše poradna je vám k dispozici. Pomůžeme vám nalézt odpovědi na vaše otázky:
FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
DOTAZY V SEKCI: DANĚ
odpovídal(a): | Redakce |
Pro akcie platí, že zisk z prodeje akcií je, v případě držení akcií po dobu delší než půl roku, osvobozen od daně z příjmu. Můžete mi prosím sdělit, zda stejné ustanovení platí i pro warranty? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý večer,moje maminka by chtěla prodat bývalý družstevní byt,který má v osobním vlastnictví 2,5 roku.Předtím jsem ale byla já(dcera)členkou již zmíněného družstva a později(po přepsání na ni)i ona členkou od r.2000.Jaká bude daň z příjmu prodeje nemovitosti?Počítá se i ta doba,kdy byla jen členkou družstva(také jakýmsi podílníkem),nebo je třeba počkat kvůli nižší dani ještě dalších 2,5roku?Jednalo by se o odkoupení bytu hypotékou.Předpokládám,že ještě by musela zaplatit daň z převodu nem.3%,jestli se nemílím?Děkuji předem za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den V dubnu roku 2006 jsem koupil byt za 775000,-kč.Náhle se moje situace změnila a musel jsem se odstěhovat a rozhodl jsem se byt prodat za předpokládanou částku 930000,-kč.Chtěl jsem se zeptat jaké daně budu muset po uskutečnění prodeje zaplatit a kolik to bude. Děkuji za odpověď Ivančov
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, prosim o radu, zda pri pujcovani peneznich pujcek, ve smyslu § 54 odst.1 c) zakona o DPH, se vykazuji v priznani k DPH (ř.530) pouze uroky z techno pujcek, nebo cele tyto pujcky. Dekuji za odpoved.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Jednatel,popř.společník s.r.o. nená se svou společností uzavřen žádný pracovněprávní vztah. Může své společnosti fakturovat jako fyzická osoba na své IČO? Nebo si musí uzavřít se společností pracovní vztah a zdanit svou práci jako závislou činnost? Děkuji a zdravím
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, potrebuji zjistit jake je danove priznani pri koupi a prodeje nemovitosti.Konkretne mi jde o to,jakou zaplatim dan kdyz koupim a prodam dum,ci byt (jako soukroma osoba,ktery vlastnim).Zda je to omezeno i casove,tedy rozdil zda to prodam drive naz za dva roky.A jaky rozdil, kdybych koupila a prodala dum, ci byt na zivnost(jako firma).
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem stále studentem, studium jsem nikdy nepřerušila, ale nyní jsem začala pracovat na HPP. Chtěla bych se zeptat, zda i dále může můj otec uplatňovat nárok na nižší daň, přestože pracuji. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
S.r.o. provozuje katalog výrobků na internetu. Každý výrobek se prezentuje na www stránkách po určitou dobu, platba předem. Na základě objednávky se vystaví zálohová faktura (částka+DPH, nevyčísleno), po přijetí platby se vystaví daňový doklad (částka + vyčíslené DPH, dat. uskuteč. zdan. plnění je datum přijetí platby). Je třeba po skončení období, po dobu něhož se výrobek na www prezentuje, vystavit ještě další daňový doklad? Děkuji za odpověĎ.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, předem Vám chci poděkovat za odpověď. Jen specifikuji. Jsem OSVČ a vedu daňovou evidenci a chci se zeptat, zda-li zaplacené zdravotní pojištění a sociální pojištění, jako daňově uznatelný výdaj si mohu odečíst od základu daně? Platím zálohy na zdravotní a sociální pojištění. Děkuji. Zdraví Jindříšek.
odpovídal(a): | Redakce |
S.r.o. provozuje internetovy obchod - zahranicni knihy. Nakupuje v zahranici a prodava konecnemu zakaznikovi v Cechach. Musi vest bezny ucet v cizi mene, jestlize pri platbe kartou pres internetbanking provadi banka automaticky prevod CZK->EUR?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem jednatelem a společníkem s.r.o., která sídlí s mým souhlasem v mém rodinném domě. Mohu jako fyzická osoba a majitel domu uzavřít s s.r.o. smlouvu o pronájmu kanceláře včetně telefonní linky? Může si s.r.o. jako daňově uznatelný výdaj započítat např. okenní žaluzie, podlahovou krytinu apod.? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den , jsem student a chci si založit spořící učet.Můj vklad by byl okolo 50 000Kč a měsíčně bych mohl uložit 1 000Kč.Chtěl bych poradit jaký učet si mám založit,u koho atd. Předem děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám dotaz ohledně převodu nemovitosti a věcného břemene. Chtěla bych vědět, jak postupovat. Prastrýc a prateta nám chtějí přenechat chatu s tím, že ji budou užívat dokud budou moci jezdit autem. Pokud bychom chtěli udělat převod nemovitosti s věcným břemenem, jak veliká je sazba daně, pokud nějaká je a jeli to takto možné udělat? Předem děkuji za Vaši radu. S pozdravem Danuše Uchytilová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,prosím Vás jak zaúčtovat odpisy s 10% navýšením pořiz.ceny.Jedná se o stroj zařazen do 2.odpis skup. a odepisuji zrychl.odpisem.Pokud bych to zaúčtovala na účet 551 nesouhlasil by pak účet 082.Děkuji za odpověď Hálová Brno.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den,je mozne, ze pri hrube mzde asi 9500Kc/mes. - zamestnavatel(fyz. osoba,3 zamestnanci ve firme)plati statu udajne za soc.pojisteni,zdrav.poj a dane za tyto 3 zamestnance uhrnem kolem 60 tis? Zamestnavatel tvrdi,ze ano-je to vubec mozne?popr.za jakych podminek by k tomu mohlo dojit?Dekuji za odpoved..
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, ještě jeden dotaz.Na jaký účet by jste dal renovaci/naplnění/ toneru do tiskárny. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, na jaký účet by jste dal technickou prohlídku auta a měření emisí? Předchozí účetní účtovala na 568000.Může to tak být? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat, před necelým rokem jsem zakoupil byt a nyní ho chci prodat, budu platit daň z nemovitosti a ještě daň z příjmu a v jaké výši, nejsem z touto problematikou zcela obeznámen. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chci se zeptat - mohu si daňově uznatelným výdajem tj. zdravotním pojištěním placeném podnikatelem snížit základ daně? Děkuji. Jindříšek
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, ráda bych se informovala na postup placení daně z pronájmu. Minulý rok jsme s manželem odkoupili byt do os. vlastnictví. Do katastru byl zapsán letos v květnu. Byt jsme zrekonstruovali a od září 2007 byhom ho chtěli pronajmout. Je možné uplatňovat do zdanění náklady na rekonstrukci , vybavení atd..., když vznikly před pronájmem ? Děkuji