Nevíte si rady v oblasti daní? Daňových zákonů je celá řada a neustále se mění. Pokud máte otázku, týkající se právě této oblasti, naše poradna je vám k dispozici. Pomůžeme vám nalézt odpovědi na vaše otázky:
FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
DOTAZY V SEKCI: DANĚ
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně zaokrouhlování účetních odpisů. Vypočtený účetní odpis v prvním roce podnikání i pak následujících letech mohu zaokrouhlit na celé koruny? Nebo se musí zaokrouhlit na dvě desetinná místa? Děkuji. Zdraví David
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se bude postupovat při podání přiznání k DPH za čtvrtletí v případě, že a.s. v daném čtvrletí neuskutečnila žádné zdanitelné plnění, ale pouze zdanitelná plnění přijala. Může si tato plnění uplatnit v následujícím čtvrtletí? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím jestli mi můžete poradit, kde by jsem našla vzor na žádost o umístění reklamy. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu jak zaúčtovat fakturu. Přistoupili jsme na nabídku firmy, která nám zapůjčila automat na kávu. Bohužel si nejsem jista, jak zaúčtovat jejich první fakturu, která obsahuje text: Pronájem nápojového automatu od 5.9.-3.10.07 na Kč 1.183,-. V příloze faktury je provedeno rozklíčování fakturované částky- rozdíl skutečně odebraných nápojů a stanoveného denního množství odebraných nápojů krát smluvní částka za tyto, dle smlouvy, neodebrané nápoje. Nejsem si jista, zda mohu tuto fakturu zaúčtovat do daňových nákladů a zda mám z tohoto plnění vůbec nárok na odpočet DPH. Děkuji za odpověď ing. Najmanová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsme vlastníky bytového domu s nájemníky a jsme plátci DPH. Na tento dům máme určité výdaje,které účtujeme na účty třídy 3.. a uplatňujeme DPH na vstupu ( např.montáž vodoměrů, oprava společné televizní antény apod).Některé tyto výdaje, poté nájemníkům zahrneme do ročního vyúčtování služeb a v podstatě jim je přefakturujeme opět s DPH na výstupu.Můj dotaz ale je: Obdrželi jsme fakturu za montáž vodoměrů, kde byla uvedena sazba DPH 19%, přestože sazba měla být 5%, čehož jsme si všimli pozdě a fakturu tedy nevrátili. Nyní chci tuto fakturu "přefakturovat" nájemníkům,ale nevím, zda použít správnou sazbu DPH 5%, nebo opět uplatnit na výstupu DPH 19%, tedy stejné, jako jsme měli na vstupu? Díky za radu.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, byl jsem členem bytového družstva asi 25 let, v loňském roce se byt převáděl do OV. Posledních 10 let jsem tento byt pronajímal. Vztahuje se na mne osovobení od daně z příjmu i pokud bych prostředky chtěl použít i na jiné něž bytové účely? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím Vás o radu. Onemocněla akutně a nečekaně naše účetní a musela na těžkou operaci.Tím pádem nestihne do daného termínu zpracovat DPH a tím pádem ani podat na Fú.Můžete mi prosím Vás poradit co mám dělat abych se nedostala do problémů s Fú?Mnohokrát děkuji.J.F.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu související s prodejem pozemku. Pozemek vlastním necelý rok, na jeho polovině hodlám stavět rodinný dům a druhou polovinu chci nyní prodat. Nákup pozemku zahrnoval celkem 3 pozemky, první určený k zastavění a další dva cca ve stejné velikosti prvního jsou ornou půdou - to vše za celkem 2 mil. Kč. Zajímám se o způsob platby daně z příjmu, jak mám vypočítat DP a z jaké částky, pokud polovinu stavebního pozemku prodám za cca 1,5mil Kč? Existuje nějaký způsob, jak se DP vyhnout či ji zmenšit a nemuset čekat s prodejem 5 let? Moc Vám děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Od 1. března 2007 do 30. června 2007 jsem vykonával nesoustavnou činnost na základě autorských práv ( autorský zákon ). Od 1. července jsem v evidenci ÚP v Kroměříži. Sociálka chce po mně doložit příjem za duben - červen prý pro stanovení výše příspěvku na bydlení. Celý rok 2006 jsem byl v evidenci ÚP v KM. Byl jsem za vedoucí odboru sociálních dávek úřadu práce v KM a ta mi řekla, že se příjem za minulé čtvrtletí v tomto případě dokládá čestným prohlášením. ( Nedokázala mi ale vysvětlit, jestli to má být hrubý příjem, nebo čistý příjem a jak udělat z hrubáho příjmu, který znám, čistý příjem, když ještě nemám hotové účetnictví k daňovému přiznání, které budu podávat až v příštím roce do 30. března 2008, a podklady pro toto daňové přiznání se mohou ještě v průběhu roku 2007 změnit, neboť mohu ve zbývající části tohoto roku vykonávat ještě další nesoustavnou činnost na základě autorských práv. Zdělte mi prosím, jak je to doopravdy a pokud se paní vedoucí v Kroměříži mýlí, zašlete mi prosím odpověď nejen e-mailem, ale i písemně na moji adresu, ať mám v ruce písemný doklad, kterým mohu argumentovat. Děkuji vám. Ing. Arch. Josef Vrtal, Kotojedská 1064/78, 767 01 Kroměříž, tel 608 836 415
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. V majetku firmy máme osobní automobil, který byl již před rokem plně odepsán a tento rok prodán. Jakým způsobem příjem z prodeje zaúčtovat? Doslechl jsem se nezaručenou informaci, podle které tento příjem zahrnu až do daňového přiznání a pouze z něj daním. Nezahrnuji ho však do základu daně při odvodech na sociální a zdravotní pojištění. Předem děkuji za odpověď, Kukačka
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, společnost, kde je náš třetinový společník jediným společníkem půjčila naší společnosti 26.3.2007 40 000 USD, protože jsme potřebovali dolary. Jak tuto výpomoc zaúčtovat? Jelikož se jedná o spojené osoby, tak zřejmě budu muset vypočíst 140%diskontu Výpočet: půjčka 40tisUSDx21,058 (kurs 26.3.) = 842 320,- 842 320 x 2,1% : 365 = 48,46 den březen 6 dnů = 290,77 = 291,- duben - říjen .. 214 dnů = 10 370,44 = 10 371,- vrátíme-li půjčku tedy 1.11. pak budou úroky 10 371+291 =10662. Musí nám druhá společnost úroky nějak fakturovat nebo jim je jen tak můžeme zaplatit? Je můj postup a výpočet správný (i použití kursu) nebo by šlo půjčku dát i bezúročnou? Díky
odpovídal(a): | Redakce |
Před 3 lety jsem zdědila rekreační domek,nyní tento domek prodávám. Budu platit daň z příjmu a daň z převodu nemovitosti 3%. Jak se stanoví výše daně z příjmu? Děkuji. Hanka
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda musí mít FO sídlo v místě trvalého pobytu a zároveň pokud ano, zda tato skutečnost ovlivní uplatnění úroku z úvěru dané nemovitosti.děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu týkající se plateb stravenkami. Klient provozující obchod s potravinami , vede DE, nakupuje občas zboží za stravenky.Např.- hodnota zboží je 5550,-Kč, z toho je 1615,-Kč uhrazeno stravenkami. Nákup stravenek nikde nevykazuje. Já zaúčtuji do výdajů celkovou částku tj. 5550,-Kč. Mám to dobře? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den pane doktore,prosím o radu.Firma autodoprava vede DE a vzhledem k tomu,že podniká v pronajatých prostorech,je nucena v roce 2008 zakoupit budovu / aby v podnikání mohla pokračovat/ v hodnotě asi 4-5 mil.Kč.Dotaz zní: lze v roce 2007 vytvořit rezervu na zakoupení budovy a pokud ano,tak v jaké výší a na kolik let?. Děkuji za odpověd a přeji hezky den.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, naše společnost vlastní bytové domy s nájemníky.Přes rok dostáváme faktury na různé služby, např.monzáže vodoměrů do bytů. Tyto faktury účtujeme na účty třídy 3.. a uplatňujeme DPH na vstupu. Jednou za rok,při vyúčtování služeb nájemníkům tyto výdaje nájemníkům přeúčtujeme(přefaktutujeme) ve stejné výši.Můj dotaz je,když jsme obdrželi faktury na montáž vodoměrů s DPH 19% a to uplatnili na vstupu,přestože měla být DPH na faktuře uvedená pouze v sazbě 5%, musíme na výstupu opět také uplatnit chybnou sazbu 19% nájemníkům bytů, nebo můžeme uplatnit správnou sazbu DPH ve výši 5% ? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, děkuji za odpověď. Můj dotaz byl směřován na daň z příjmu pro prodávající. Upřasnění dotazu: Prodávající (příjemce finančních prostředků) již v RD nebydlí 2 roky a 1/2 RD, kterou vlasní od září 2004 (získala ji darováním od rodičů), prodává. Jak to tedy bude vypadat s tím, jakou částku musí přiznat do daně z příjmu fyzických osob, kterou získá prodejem 1/2 RD, protože nesplňuje kritérium pro osvobození (viz níže bod 1 a 2). Jestli celou získanou částku nebo rozdíl mezi odhadem v době darování a odhadem v době prodeje. Získané finanční prostřeky nepoužije na jiný nákup nemovitosti ani umoření úvěru na rekonstrukci. A dále jestli od přiznávané částky lze odečíst cena za odhady, cena za právní úkony s tím spojené a daně z převodu nemovitostí v době darování a také nyní v době prodeje. A pokud by se rozhodla část fin. prostědků použít na umoření úvěru ze stavebního spoření, který již existuje pro jinou nemovitost, kterou vlastní prodávající, jestli by se to o to také ponížilo. Děkuji mnohokrát Původní dotaz: Skutečnost: září 2004 – darovací smlouva na rodinný dům vč. pozemku z rodičů na dcery (každá ½) listopad 2007 – předpokládaný prodej jedné ½ rodinného domu sestře – druhá sestra bude majitelkou celého rodinného domu vč. pozemku Prodávající je fyz. osoba v zaměstnanckém poměru. Dotaz: Jak to bude vypadat s výší částky, která se bude muset přiznat do daní z příjmů, když: 1) osvobození od daně z příjmu – prodávající změnila trvalé bydliště v září 2005 – nesplňuje tedy podmínku mít trvalé bydliště alespoň 2 roky před bezprostředně prodejem 2) nelze s prodejem čekat do září 2009 (rekonstrukce) – aby bylo splněno vlastnictví nemovitosti min. 5 let Měla by se přiznat částka vzniklá z rozdílu současného odhadu a odhadu v době darování nemovitosti? Lze částku k přiznání z příjmů ponížit i o náklady na oba odhady a náklady na sepsání smlouvy? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,můžete mi prosím poradit jak zaůčtovat dobropis? vedeme účetnictví. Přišel mi dobropis např. částka - 250 Kč. Jak mám postupovat? Zadám tento dobropis do přijatých faktur předkontace 504/321 , platba nám budou vracet přes banku takže následné zaůčtování bude 221/311 ??? nevím si stím rady . děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,má dotaz,mám živnost na zprostředkování obchodu a služeb a byla my nabídnuta dodatková práce na Inkaso pohledávek.Můžu tuto živnost používat na tuto činnost nebo si musím založit jinou živnost na dodat.práci a když jakou?děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím poradit ohledně pronájmu bytu v osobním vlastnictví. Zaměstnanec v trvalém pracovním poměru bude pronajímat od listopadu 2007 byt v OV. Příjem z pronájmu bude měsíčně Kč 14.000,-. Za služby-voda,plyn,elektřina,teplo zaplatí Kč 2.000,- měsíčně a do fondu oprav zaplatí Kč 3.600,-. Kauce asi Kč 28.000,-. Má se přihlásit, že bude pronajímat byt a kde? Registrace .....? Jak bude danit tento příjem? Děkuji za odpověď a příjemný den Jarmila B.