Nevíte si rady v oblasti daní? Daňových zákonů je celá řada a neustále se mění. Pokud máte otázku, týkající se právě této oblasti, naše poradna je vám k dispozici. Pomůžeme vám nalézt odpovědi na vaše otázky:
FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
DOTAZY V SEKCI: DANĚ
odpovídal(a): | Redakce |
Sem podnikatel jako fyzicka osoba dělam na smlouvu od české A.S v Litvě Mám narok na dietu a také kapesné40% a jak je to splacením ubytovaní mužu si odečítat plnou víší cca 600,-Kč na den. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Jako právnická osoba prodávám nemovitost na přelomu roku.Kupní smlouva je datovaná v prosinci 2007.Vklad na katastr proběhne asi až v lednu 2008.Za jaký rok budu vypořádávat daň z příjmu právnických osob a kdy daň z převodu nemovitostí. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Vstupují náklady na stk,opravu,phm,mytí auta, do pořizovcí ceny ojetého auta, které je vedené jako zboží? Na konci roku jsou tyto náklady roku bežného, nebo nákladem příštího období, jestli se ojeté auto prodá až příští rok?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsme výrobci nábytku.Vystavila jsem Fa na nábytek?který přepravovala přepravní společnost a nábytek poškodila.Této společnosti jsem vystavila fakturu na poškozený nábytek. Fakturu mu vrátila s tím, že reklamace se účtuje bez DPH.Prosím poraďte mi jak mám postupovat a jak fakturu zaúčtovat. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jsem podnikatel a vedu daňovou evidenci. Chtěl bych si koupit ojetý vůz. Budu jej financovat hotovostí 100.000kč a úvěrem ve výši 250.000 kč /5let/, jakým způsobem budu vozidlo dávat do nákladů a po jakou dobu? A musí mít přepážku. Děkuji moc za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Vedu DE a jsem plátce DPH. V březnu 2007 jsem zaplatila dodavateli v hotovosti za materiál. Do výdajů jsem to dala jako zálohu, protože jsem neměla FA. Tu mi dodavatel, po několika upomínkách předal až v listopadu, ale na FA je den vystavení 7.3.07, rovněž i tak DUZP. Musím opravit přiznání k DPH za 1/Q 07 , nebo mohu tuto FA zahrnout do přiznání za 4/Q 07 ? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Jak se prokazuje že v domě bydlím(prodej domu do 2 let od koupě abych nemusel platit daň z příjmu). Musím tam mít trvalý, popřípadě přechodný pobyt nebo stačí inkaso, elektřina psaná na mě?Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, kolik nejvice si mohu vydelat na dohodu o provedeni prace, abych nemusel podavat danove priznani? Dekuji
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o odpověď na 2 dotazy k prodeji nemovitosti 1) klient zdědil po matce nemovitost, neměl zde trvalé bydliště a prodal ji za 2 roky po nabytí, domnívám se, že se jedná o osvobozený příjem ? (matka zde bydlela a syn je dědic v řadě přímé) 2) manželé v období trvání manželství zakoupili stavební pozemek (jako vlastníci jsou zapsáni oba manželé-SJM), nyní jsou v rozvodovém řízení a dohodli se, že stavební pozemek si nechá manželka a bývalého manžela vyplatí, zároveň dojde ke změně zápisu v listu vlastnictví (pouze na manželku). Vznikne někomu z nich nějaká povinnost vůči finančnímu úřadu? (DPFO,daň z převodu nemovitosti?)
odpovídal(a): | Redakce |
Firma složila peněžitou záruku 11tis.za vydané karty CCS.Jedná se o jistinu? A zaúčtovat na 314/321.Ještě jsem nikdy neúčtovala CCS. Děkuji za odpověď Jana
odpovídal(a): | Redakce |
OSVČ vede účetnictví má v obchodním majetku budovu tiskárny,ke které v letošním roce si nechala přistavět sklad cca za 2 mil.Zajímá mě zda tuto přístavbu odepisovat zvlášť anebo připočítat k zůstatkové neodepsané ceně původní tiskárny. Na přístavbu skladu bylo požádano o dotaci z evropských fondů. Tato dotace bude patrně obdržená,ale až v roce 2008. Nevím tedy zda v roce 2007 odepisovat z pořizovací ceny přístavby a v roce 2008, po obdržení dotace tuto pořizovací cenu snížit o výši přiznané dotace a odepisovat pak z vzniklého rozdílu. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, předem mi dovolte poděkovat za můj minule zodpovězený dotaz. Dnes mě trápí následující problém. Naše firma dováží zboží z 3.zemí. Když příjde zboží a po jeho následném vyskladnění zjistíme určité vady, nedostatky. Jako jsou například špatně držící komponenty, rozbité sklo,... Není možné tyto nedostatky u dodavatele reklamovat. Úměrně kvalitě odpovídá i cena. V praxi to vypadá tak, že když nedostatky nezjistíme mi, ale zákazník, zboží se vyměnuje,... Tímto se při inventuře zjistí samozřejmě rozdíly. Jak tyto rozdíly účtovat v podvojném účetnictví? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, jsem zahranicni fyzicka osoba zapsana v obchodnim rejstriku.dosahuju vydelku na urovni minimalni mzdy.mam povinost vest nadale podvojne ucetnictvi,jako tomu bylo pred 5 lety?kde muzu ziskat zavaznou odpoved?Dekuju. Roman Brinzik 777242332
odpovídal(a): | Redakce |
V případě,že mám příjem ze závislé činnosti a mám také příjem z pronájmu pozemků okolo 10000 Kč musím podávat daňové přiznání a zdanit veškeré příjmy?Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jako student jsem pobíral na účet vdovský důchod, během roku (stále student) jsem se stal OSVČ. Ovlivňuje tento příjem základ daně, popř. je nutné prokazovat,že tento příjem nevznikl v souvislosti s podnikatelskou činností?Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jako student jsem pobíral na účet vdovský důchod, během roku (stále student) jsem se stal OSVČ. Ovlivňuje tento příjem základ daně, popř. je nutné prokazovat,že tento příjem nevznikl v souvislosti s podnikatelskou činností?Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
1.Jak se zdaní prodej nemovitosti fyzické osoby žijící v ČR a mající čs. státní občanství, jestliže jím vlastněná nemovitost je v Spojených arabských emirátech. 2.Jak se zdaní příjem z nájmu této nemovitosti? Děkuji za laskavou odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
1.Jak se zdaní prodej nemovitosti fyzické osoby žijící v ČR a mající čs. státní občanství, jestliže jím vlastněná nemovitost je v Spojených arabských emirátech. 2.Jak se zdaní příjem z nájmu této nemovitosti? Děkuji za laskavou odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, v současné době jsem zaměstnancem soukromé firmy a nemám v plánu to nijak měnit. Zároveň však zvažuji, že bych si vyřídil živnostenský list a při zaměstnání ještě v malé míře podnikal. Potřebuji ovšem zjistit, zda se mi to vůbec vyplatí - děsí mě pojem "minimální daň". Proto bych se chtěl zeptat, kolik budu muset státu zaplatit i v případě, že mi podnikání nepřinese žádný zisk, případně malý zisk (např. 20 tisíc ročně). Přitom bych pobíral standardní výplatu od svého zaměstnavatele (cca 20 tisíc Kč hrubého měsíčně). Dále bych chtěl ujasnit, zda je pravda, že začínající živnostník nemusí první dva roky tuto minimální daň platit... Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
jako s.r.o. jsem koupil budovu, není ještě zkolaudovaná, mohu uplatnit tento rok nějakou část do nákladů?