Nevíte si rady v oblasti daní? Daňových zákonů je celá řada a neustále se mění. Pokud máte otázku, týkající se právě této oblasti, naše poradna je vám k dispozici. Pomůžeme vám nalézt odpovědi na vaše otázky:
FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
DOTAZY V SEKCI: DANĚ
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem student ale je mě více než 26 let. Dosud jsem si přivydělával tlumočením se smlouvou na 150 hodin. Mám zájem si zařídit živnostenský list, nevím ale jak to bude s daněním, když budu mít žl, ale příjem z něj bude pouze příležitostný (tak 50000 za rok) a dosud studuji. Kromě toho se bojím, se při sečtení pojistného na sociální a zdravotní plus daň můžu být na tom hůř, než kdybych si zatlumočil jen těch 150 hodin ročně. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, v srpnu 2008 jsem koupil nové auto a staré prodal, jsem plátcem silniční daně. V daňovém přiznání za rok 2008 mohu podílně napsat obě auta nebo musím podat dvě přiznání? Děkuji Pavel Kříž
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se optat. Můj manžel je odpovědnou osobou na ŽL. Měl by tedy být v zaměstnaneckém poměru, což u manželů nejde. Zároveň také tuto činnost pro mně vykonává. Musím ho přihlásit jako spolupracující osobu na Finančím úřadě (přihláška pro fyzické osoby), na zdravotní pojišťovně a na správě sociálního zabezpečení? Musím na něj rozdělit nějaké příjmy a výdaje, nebo mohu příjmy zdanit pouze ve svém daňovém přiznání? Jsme oba s manželem zároveň zaměstnanci, takže z podnikání máme jen vedlejší příjmy. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,prosím Vás tímto o radu.Jsem OSVČ,která používá svoje vlastní vozidlo pro firemní účely, jiné vozidlo nemám. Vím,že lze použít pro takto najeté firemní kilometry průměrnou cenu PHM. Na internetu jsem našel ovšem dovoje 1)Průměrné ceny PHM pro účely cestovních náhrad a 2) Průměrné ceny PHM pro podnikatele. Prosím Vás můžete mi vysvětli jaký z těchto dvou průměrů mám používat já,jako OSVČ,která používá vlastní automobil pro pracovní cestu a ještě prosím jako neznalci,kdy použít ten druhý průměr?????Velice děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Jsme firma, která má anténní vysílače a přijímače.Jejich hodnota se ubgradami zvyšuje.Mohou fungovat samostatně.Někdy, když se odeberou nějaké prvky, mohou také fungovat samostatně,ale třeba s menším výkonem.Původní forma byla do 40.000Kč bez DPH.Jak tyto vysílače zaúčtovat - rovnou do nákladů? Nebo odpisovat při upgrade? děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, můj dotaz se týká odpisů.V minulém roce jsem auto zařadila do hmotného majetku do skup.1a a neuplatnila odpis,jelikož jsem vykázala ztrátu.Jak to bude letos s odpisem?Vím,že ho musím přeřadit do jiné odp.skupiny,ale nevím zda se mi prodlouží doba odpisování o ten rok minulý,kdy jsem odpis vůbec neuplatnila.Do kterého roku budu tedy odpisovat? Děkuji za odpověď a přeji hezký zbytek den.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, OSVČ používá soukromé auto pro účely podnikání a s ním také přívěsný vozík, který nemá v OM. Cestovní náhrady si vypočte: spotřeba PHM + 4,10/km. Ale s vozíkem se základní náhrady navyšují nejméně o 15%,tj. 4,715. Navyšuje se také spotřeba na km a popř. o kolik? Silniční daň bude auto 1995m3 3000,-+vozík 1 náprava 1800,-=4800:12=400/měsíc ve kterém byly použity? Nevím si rady hlavně s tím navýšením spotřeby a nikde to nemohu najít. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak mám postupovat při placení silniční daně za rok 2008, pokud začínám podnikat od 1.10.2008, zda se platí celá částka, či nikoli a jakému úřadu mám nahlásit silniční daň. S pozdravem, Šárka Návarová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prodala jsem byt v celkové hodnotě 2,1 mil. Kč s tím, že 1,6 mil. tvořil převod mé hypotéky na nové majitele. Obdržela jsem tedy 500tis Kč. Ráda bych se informovala, zda pro účel osvobození od daně z příjmu stačí doložit, že těchto 500 tis. Kč jsem použila opět na bytovou potřebu. V bytě jsem měla bydliště kratší dobu než 2 roky. Předem děkuji za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, potřebuji poradit se zúčtováním faktury od českého dodavatele v EUR, účtuji ji dvojmo: 1. v EUR služba na účet 518 a DPH účet 395 proti 321 2. v Kč účet 395 a DPH 343, současně mínusem 395 a účet 563 plusem a 395 mínusem např. bod 1 z faktury účet 518 39.417,83EUR, účet 395 7.489,39EUR proti účet 321 46.907,22 EUR bod 2 účet 395 975.000,- účet 343 185.250,-Kč, účet 395 -1.160.250 Kč, účet 563 kurz. rozdíl 36.822,17Kč a účet 395 -36.822,17 Kč Je to správně? děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jestliže rodina zdědí nemovitost (byt v nepřímé linii - od tety), od kdy je možné tuto nemovitost prodat aniž by rodina platila zbytečné daně (z příjmů, z převodu nemovitostí)? Pokud je to relevantní, peníze z této nemovitosti půjdou opět na bydlení. Děkuji mockrát za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o zodpovězení mého dotazu. Je možné vklad při založení s.r.o. 200 000,- Kč později vrátit společníkovi s.r.o.(jediný společník), který tyto peníze vložil ze svých osobních prostředků. Jestli ano, tak po jaké době. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, potřebuji poradit ohledně vystavování dobropisů na vrácené zboží. Jsme měsíční plátci DPH. Zboží je prodávané na dobírku přes internetový obchod tzv. neplátcům DPH. Pokud si zákazník zboží nevyzvedne nebo neporušené vrátí do lhůty stanovené smluvními podmínky. Jedná se mi o to, do kdy je potřeba tento dobropis vystavit + jeho zdanitelné plnění. Dobropisy nebudou nikdy potvrzeny vzhledem k neplátcům zákazníků. Prosím o uvedení § kde je tento problém řešen. Mockrát Vám děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, možná se obracím na nesprávné místo, ale potřeboval bych pomoc, nebo alespoň poradit, jak postupovat v situaci, ve které sem se naskytl. Dříve sem měl celkem dobrou práci a tak sem si napůjčoval cca 400000,- a věděl sem, že budu moct bez problému splácet a ještě budu mít na všechny své potřeby. Jenomže podnik se jednoho dne prodal a mi dostali výpověď. Momentálně práci mám, ale už ne tak dobře placenou. Spíš takový normální průměr, ale už nezvládám vše platit. Mám úvěry u více bank a v podstatě se každý měsíc musím rozhodovat, komu zaplatit a komu ne. Věřte, že je to velice stresující a mnohokrát sem si řekl, že to nejspíš už nezvládnu a že potřebuji pomoc. Tak se chci zeptat, jestli je nějaká možnost domluvit se nějak s bankami na nějakém řešení. Zkoušel sem si zařídit konsolidaci úvěrů, což by mi situaci vyřešilo, nebo alespoň o moc zjednodušilo, ale momentálně nemám na takovou sumu dostatečný příjem. Což mi přijde od bank jako hloupost, jelikož počítají splátky, které mám nyní a ne částku, kterou bych platil po konsolidaci. Moje kamarádka psala na tyto stránky také a dost ji to pomohlo, tak snad se mi také poštěstí a pomůže mi někdo, kdo si tímto třeba již prošel. Všem moc děkuji! Mirwald
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, manžel ukončil leasing, zůstatková hodnota auta je 50000 Kč, zařadim ho do obchodniho majetku a hned můžu vyřadit a převést na r.č.?, auto by se neprodávalo. Manžel se stal částečně invalidním a podnikání omezuje, vlastně by přestal auto používat, už by neplatil silniční daň. Je to vůbec možné, nebo by musel auto sám sobě prodat a bude to daňový příjem . Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně DPH od 1.1.2009 JEdná se o změnu - zrušení finančního leasingu. 1)pokud ve smlouve bude povinnost odkoupit po leasingu např. počítač, tak leasingová společnost musí odvést DPH v celé výši hned 1. den kdy poskytně odběrateli počítač k dispozici za cenu určenou ve smlouvě? A následně leasinkové splátky bude fakturovat bez DPH? (aby nedošlo k dvojímu odvodu DPH) 2) pokud bude ve smlouvě pouze možnost odkupu, tak bude odvádět DPH postupně v rámci každoměsíční fakturaci lasingovch spolátek odběrateli? 3) pokud firma poskytuje jako službu možnost odběrateli počítat na počítačích, které jsou v majetku firmy a následně po určité době se rozhodne tyto počítače prodat odběateli (a bude to ve smlouvě jako povinost prodeje té firmě opět platí, že DPH odvede v celé výši dnem poskytnutí služby a dále pravidelné faktury odběraleli na služby již účtuje bez DPH? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Maminka mi chce darovat pozemek (zahrada a zastavěná plocha), na kterém jsme s manželem postavili RD (ten je v našem SJM). Na pozemku je oplocení a pár stromů. Prosím potvrďte mi, zda je postup správný. Budu postupovat takto: 1) sepíšeme darovací smlouvu, úředně ověříme podpisy 2) je potřeba znalecký posudek?? (resp. je nutné uvést v darovací smlouvě hodnotu daru?) 3) darovací smlouvu s návrhem na vklad podáme přísluš. Katasrálnímu úřadu 4)podáme přiznání darovací daně (osvobozeno), tedy darovací daň=0 Přiznání daně máme podat hned po sepsání smlouvy, nebo až po povolení vkladu katastrem? Máme ještě jinou daňovou povinnost (daň z převodu nemovitosti, apod.)? Pokud vše nestihneme letos, nechystá se na rok 2009 opětovné zavedení darovací daně? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o informaci ohledně daně z převodu nemovitosti. Slyšel jsem, že při prvním prodeji nemovitosti se daň z převodu neplatí. Zahájil jsem stavbu a před kolaudací jsem ji prodal. Nový majitel stavbu dokončil řádně zkolaudoval a poté prodal jinému. Jedná se o první prodej (po kolaudaci) vztahuje se na to placení daně z převodu nemovitosti?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. FO vedoucí DE zahájila před rokem výstavbu nové provozovny. Letos tato FO založila s.r.o, kde převedla své zaměstnance. Tato FO je majitel firmy ale neni zaměstnanec, provozovnu bude FO osoba pronajímat s.r.o. včetně stávajících strojů a zařízení. Jak účtovat cestovní výdaje majitele firmy. Mají se účtovat v s.r.o. nebo má je účtovat jako FO. Jak to bude s pronájmem pokud tato FO se zaměstná u své firmy a jako FO osoba vlastně nebude v oboru podnikat a bude jen pronajímat provozovn. Bude platit zdr. a soc. pojištění. Moc děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, musím odepisovat zřizovací náklady po dobu 60 měsíců i když nepřesáhly částku 30.000,- Kč? Za odpověď předem děkuji Kelblová