NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Přeji Dobrý den, a prosím o radu, do které sazby DPH patří provize z celkové tržby z hracích
automatů, které jsou umístěny v mojí restauraci. Já jsem umisťovatel. Dle smlouvy
má podíl z tržby 50% provozovatel a 50% umisťovatel. Před 1.5.2004 jsme z této provize
odváděli 5%. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, prosím o upřesnění Vaší odpovědi na dotaz ohledně minimálního základu daně.Jsem zaměstnaná a podnikám /§ 7/, dle mého názoru je třeba oba dílčí daň.základy sečíst a pokud přesáhnou 101000 Kč, tak se mne §7c o min.zákl.daně netýká. Děkuji Vám za odpověď.
Dobrý den,
jsem OSVČ s trvalým bydlištěm, a tedy místem podnikání v Praze. V současnosti pracuji na zakázce cca 100 km od Prahy. Někdy každý den dojíždím, jindy tam i přespávám. Mohu sám sobě vyplácet stravné a zahrnout ho do nákladů? Pokud ano, jak se prokazuje doba trvání služební cesty? Stačí kniha jízd a účtenky o ubytování?
Děkuji
Jan Laštovka
Jakým způsobem prokáže rozvedená zaměstnankyně, že její manžel neuplatňuje nezd. část mzdy na děti. Musí mít také potvrzení bývalého manžela, že slevu neuplatňuje?
V daňovém přiznání ze závislé činnosti jsem za rok 2003 jako fyzická osoba (mající v tomto roce příjmy rovněž za měsíce 01-04/2003 mimo území ČR) v dobré víře uvedl údaje,které jsou dle příslušného FÚ nesprávné a na základě písemné výzvy FÚ musím odstranit pochybnosti.Ve stanovené lhůtě jsem takto učinil,nicméně FÚ mě telefonicky vyzval po nějakém čase,abych se osobně dostavil a do protokolu uvedl nějaké skutečnosti.Toto jsem učinil a FÚ mi sdělil,že po provedení výpočtu FÚ samým,mi vychází daňový nedoplatek v poměrně vysoké výši.Zároveň mě FÚ vyzval,abych na místě nedostatek sám odstranil a vyrovnal svou daňovou povinnost včetně penále za období splatnosti daně,tedy od 1.4.2004.Na můj dotaz,jak mě vyzvou k zaplacení nedoplatku dle FÚ správně vypočteného dodanění mi bylo sděleno,že písemně platebním výměrem,splatným do 30 dní,od data doručení.Nicméně,že penále běží stejně a neustále a to od data splatnosti daně ze závislé činnosti,tj. od 1.4.2004.Zajímavé je na tom to,že při mém prvním,mnou podaném daňovém přiznání mi vycházel přeplatek na dani.Otázka zní,jak to je s penále?Zda je oprávněné ze strany FÚ toto penále požadovat a od jakého data.Domníval.jsem se,že penále je počítáno teprve od data nezaplacení daně vypočtené FÚ plynoucí z platebního výměru FÚ.Zdůrazňuji,že všechny zákonné lhůty z mé strany vždy byly dodrženy.Děkuji za stanovisko
Dobrý den, zajímá mně, jestli musím uplatňovat daň na vstupu (resp na výstupu) u dodání zboží nebo služeb z EU pokud dodavatel není plátce DPH nebo neuvede své DIČ.
Děkuji
Dobry den , skončil mi leasing auta v říjnu ,zavádím ho v listopadu do dlouhodobého majetku firmy, nevím ale v jaké hodnotě ho mám zavést. Účtuji v jednoduchém účetnictví. Děkuji
Dobry den, jsem student VS a obcas (asi 3x/rok) si privydelavam na Dohodu o provedeni prace (DPP) pro kamaradovu firmu. V breznu jsem podaval danove priznani, diky cemuz jsem dostal vetsinu zaplacenych dani zpet. Od 1.4. jsem zacal pracovat na HPP v jine firme, pricemz stale (obcas) pracuji na DPP. Zmenila se nejak moje situace ve vztahu k Dohode o provedeni prace kvuli memu novemu zamestnani? A musim skutecnost HPP hlasit nejakym uradum? (kvuli napr. socialnimu nebo zdravotnimu pojisteni, pridavkum, ..) (stale jsem student). Dekuji za odpoved.
V podvojném účetnictví účtujeme o finančním leasingu hmotného majetku s jeho následnou koupí.
Dle § 23, odst.1 ZDP časově rozlišujeme akontaci (36 měs.)
Dle § 24, odst.2,písm.h,2 je nájemné tohoto leasingu daňově uznatelné, pokud splňuje podmínky odst.4.Je zde též zdůrazněno, že v jednoduchém účetnictví(daňové evidenci) je nutné nájemné časově rozlišit. Z toho deduktivně vyplývá, že v podvojném účetnictví časové rolišení nájemného není.V praxi se ale požaduje "rovnoměrnost nájemného"..Často je ve splátkovém kalendáři, který je sám o sobě časovým rozlišením,1. splátka tuplovaná a poslední nulová.Domnívám se, že zde je zákon "děravý", neboť dle jeho dikce mohu uplatnit i tuplovanou splátku do daňových nákladů v daném časovém období.V případě, že zastáváte zaběhnutý názor na robnoměrnost, prosím o paragrafové zdůvodnění.Děkuji předem.
Rád bych se zeptal na tuto věc. Jsem OSVČ a v měsíci dubnu, po dobu 17 dnů, jsem byl veden ve stavu nemocných. následující měsíc mi byla OSSZ vyplacena nemocenská, která se mi zdála příliš nízká (665,- Kč). Po dotazu na OSSZ mi bylo zděleno, že vyměřovacím základem pro výpočet nemocenské je úhrn zaplacených záloh na důchodové pojištění za předešlý rok, který v mém případě činil cca 7500,- Kč. Ovšem doplatek tohoto pojištění se prý k tomuto vyměřovacímu základu nepřipočítává, což v mém případě činilo cca 4500,- Kč. Chtěl bych vás požádat o posouzení teto situace a případné osvětlení proč se tento doplatek nezohledňuje. Předem děkuji.
Přeji dobrý den!
Prosím o pomoc s následujícím:
jsme plátci DPH, pokud zaměstanenc absolovuje školení v Rakousku u plátce DPH a já od něj
dostanu fakturu vč. DPH jsem povinna i u této
faktury samovyměřit DPH u nás? Jedná se o poskytnutí služby, kterou budu muset ještě někde dále ohlašovat a uvádět?
Děkuji a jsem s pozdravem
Milena Kučerová
AVL Čechy spol. s r.o.
kucerova@avlcechy.cz
Dobrý den, jsme příspěvková organizace založena ÚSC a jsme neplátci DPH. Jsme povinni přihlásit se jako plátci DPH jakmile dosáhneme obratu 1000000 Kč po 1.5.2004? Zahrnují se do obratu i dotace? Děkuji.
Dobrý den,
pracuji v Kuvajtu u kuvajtské organizace. Má ČR s Kuvajtem uzavřenou dohodu o zamezení dvojího zdanění?
Děkuji.
Dobrý den, meli bychom následující dotaz. Jsme plátci DPH. Pro slovenskou spolecnost, registrovanou k dani na Slovensku, provádíme úpravy SW. A to bud v nasí kancelári (tj. na území CR) nebo u nich na Slovensku. Dekujeme za odpověď
Dobrý den, v rámci areálu je nám dodáváno teplo
jinou organizací, která má plynovou kotenu .Má nám účtovat DPH základní nebo sníženou sazbou ?
Organizace nám totiž fakturuje teplo v základní sazbě.Děkuji.
Dobrý den, prosím Vás o následující radu.
Dne 14.07.2004 mně bude doručeno vyúčtování za služby např. telekomunikační uskutečněné v měsíci červnu 2004. Který den je v tomto případě pro mě dnem uskutečnění zdanitelného plnění a ve kterém daňovém přiznání si mohu uplatnit odpočet DPH, za II. čtvrtletí nebo až za III. čtvrtletí 2004. Asi jde o banální otázku, ale omluvte mě, jsem začátečník. Děkuji.
Dobry den, chtel bych se zeptat, jak je to se zdanenim financnich daru v pripade obcanskeho sdruzeni, ktere je neziskovou organizaci pusobici v oblasti kultury? Predem dekuji.
Dobrý den, jsme s.r.o., hlavní činností je výzkum trhu. Pro našeho klienta, francouzského plátce, zajišťujeme sběr vzorků časopisů v Čechách a v Rumunsku. Časopisy nám z Rumunka zasílá měsíčně jedna společnost (pravděpodobně neplátce), fakturuje nám čtvrtletně. Nevím, jak postupovat při zaúčtování faktury za duben - červen. Máme povinnost odvést daň? Pokud ano, kam v přiznání se uvádí. Dosud nám celní úřady nic nevyměřovali, protože nám časopisy posílali společně s dokumenty kurýrem.
Dobrý den, moc děkuji za vaše služby a prosím o odpověď na dvě otázky:
1) K jakým změnám došlo při využívání leasingu změnou DPH na 19% k 1.5.2004 (a jak se změna promítne do smluv uzavřených před 1.5.2004?)
2) Ovlivňuje inflace výhodnost využívání leasingu a jakým způsobem?
Dobrý den. Prosím o zodpovězení následujícího dotazu:
Jsem plátce DPH, podnikám v oboru mezinárodní zasílatelství (Dle Obch. zák. je zasílatel ten, kdo se zavazuje příkazci, že mu vlastním jménem a na jeho účet obstará přepravu věci z určitého místa do jiného určitého místa a příkazce se zavazuje za tuto službu zaplatit zasílateli úplatu). Pro nárokování úplaty od příkazce je smluvně dohodnuté předložit originální potvrzení o předání zboží příjemci na vykládce (dodací list, nákladní list CMR atd.) Nejsem přímým účastníkem prováděné služby, ale tuto objednávám u dopravce, který je povinen po ukončení přepravy zaslat daňový doklad společně s originálem potvrzení od příjemce zboží (viz. výše). Do doby doručení tohoto potvrzení nemám důkaz o tom, že zboží bylo řádně doručeno, bez poškození, případně odcizení. Ovšem není náhodou, že dopravce zašle tyto doklady až za měsíc dva, někdy vůbec (bohužel i takové případy mám). Bez originálního potvrzení o skutečném předání zboží a tedy uskutečnění služby nemohu nárokovat přepravné u příkazce, neboť jsem nesplnila smluvně stanovenou povinnost pro úhradu přepravného. Jedná se mně o to, dle nového zákona o DPH, do jaké doby jsem v tomto případě povinna vystavit daňový doklad. Například dopravce dokončí přepravu 01.05., ale smluvně dohodnuté doklady mně doručí až 01.06., tedy měsíc po skutečném ukončení přepravy. Dle mého názoru je pro mne dnem uskutečnění zdanitelného plnění 01.06. a jsem tedy povinna vystavit daňový doklad nejpozději do 14.06. Je tento můj názor správný? Za Vaši odpověď předem děkuji.