NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Pane doktore, z dědictví nám vyplyne povinnost vyplnit přiznání k dani z nemovitosti. K úmrtí příbuzné došlo v lednu 2005, daň z nemovitosti jsme v květnu zaplatili my dědici i když probíhalo neustále dědické řízení. K projednání dědického řízení došlo v prosinci 2005, teď v lednu 2006 přišlo rozhodnutí od soudu ale dosud nenabylo právní moci. Po dotazu na FÚ nám pracovnice sdělila, že musíme podat přiznání k dani z nemovitosti v termínu k 31.1.2006 i když ještě nejsme právně majitelé. Poraďte prosím, zda má pravdu FÚ či my, když budeme podávat přiznání až v době nabytí právní moci rozhodnutí o dědictví. Děkuji.
Dobrý den, má společné zdanění manželů vliv na výši sociálních dávek(přídavků na děti)? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, obdrželi jsem fakturu se zdanitelným plněním 12/2005 na nájemné na r. 2006. DPH na vstupu jsme uplatnili v prosinci. Je to tak dobře nebo jsme měli DPH uplatnit až v lednu 2006?Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
S manželem jsme uzavřeli smlouvu o úvěru poskytnutou na bydlení (vlastníkem nemovitosti jsme byli oba). Smlouva je psaná na mé jméno. Po rozvodu však v majetkovém vyrovnání bylo splácení úvěru přiděleno manželovi, avšak vlastníkem už jsem pouze já. Který z nás si může úroky z úvěru odečíst z daní. Manžel s námi již nebydlí.
Dobrý den,
chtěla bych se dotázat na řešení problému v souhrném hlášení.
Naše firma je měsíčním plátcem DPH.
Po vyplnění souhrného hlášení za 4 kvartál roku 2005 vznikl v kontrolním
součtu celkové hodnoty plnění rozdíl 8 Kč oproti součtu řádků 410 v
daňových přiznáních za 10. - 12. měsíc roku 2005.
Souhrnné hlášení je vyplněno dle Pokynů k vyplnění SH, kde je napsáno v
oddíle B5, že: "Celková hodnota plnění se vyplňuje v české měně a
zaokrouhlí se na celé koruny nahoru."
Příslušný finanční úřad po mne žádá, abych Souhrnné hlášení upravila a
snížila o 8 Kč, protože neodpovídá součtu řádku 410 v daňovém přiznání.
Tento nesoulad je však způsoben rozdílným zaokrouhlováním v daných
formulářích.
Snažila jsem se tuto skutečnost vysvětlit správkyni daně, ta bohužel
argumentuje tím, že ji takovouto rozdílnou částku software nedovolí zadat,
a že pokud souhrnné hlášení neopravím, bude muset udělat v naší firmě
kontrolu.
Ráda bych věděla, zda po mne finanční úřad může žádat, abych opravila
správné souhrné hlášení na "špatné".
Dobrý den,
Jak "zaúčtovat" v daňové evidenci nákup grafické karty do počítače, cena bez DPH je 5050,- Kč. Jedná se o drobný majetek a je nutné ho evidovat na kartě drobného majetku?
Pane doktore, mám tu ke zpracování účetnictví pro neziskovou společnost. Nejsem si tolik jistá jestli účtuji správně a to: vystavené faktury na členský příspěvek MD311 DAL 684, dále
bankovní poplatky 549/221,přijaté dotace na účet 221/691 a nakonec nevím jak se účtují náklady pořízené z dotací a příspěvků. Sháním si sbírku souvztažností, ale zatím bohužel marně. Děkuji za odpověď.
Vážený pane doktore, prosím o vysvětlení. Podnikám na ŽL, vedlejší činnost, náklady účtuji 50% z příjmů - nevedu účetní evidenci.
Uvedu příklad:
Zákazník mě na základě jeho smlouvy zaplatí za mnou provedenou práci 10 000 + cestovné a ubytování 2000. Tedy celkem 12 000.-
Dotaz zní: 1) co dám do Příjmů DAP příl1 čl.101
2) co dám do nákladů DAP příl.1 čl.102
Děkuji moc za odpověď
Dobrý den, mám dotaz ohledně certifikátu ISO. Jsme jeho držiteli od 10/2005 na 3 tři roky. Vím,že to musím časově rozlišit,ale co náklady související např.firma,která nám pomáhala s přípravou a účtuje nám "Poradenskou činnost s přípravou firmy na certifikaci"? To mohu dát přímo do nákladů jako službu nebo to musím všechno nasčítat a časově rozlišovat?
Děkuji
Dobrý den, potřebovala bych poradit v následujícím : od roku 1996 jsem vlastnila polovinu rodinného domu, nejdříve jako společné jmění manželů a po rozvodu jako spoluvlastník. V roce 2005 jsme rodinný dům prodali. Neměla jsem v něm bezprostředně před prodejem trvalé bydliště, ale vlastnila jsem ho déle jak 5 let. Vztahuje se na mě osvobození tohoto příjmu od daně z příjmů podle par. 4 odst. 1 písm.b) zákona o dani z příjmů? Děkuji.
OSVČ- zedník - má příjmy 210000,-. Sociální a zdravotní poj. - 27900,-. Manželka je na další mat.dovolené bez zdanitelných příjmů. Když použiji pro výpočet základu daně %, tj. 60, vyjde mi základ daně nižší než je stanovené minimum. Tím pádem bych nemohla použít společné zdanění manželů. Mohu použít pro náklady jen určité procento? V tomto případě asi 35 %. Děkuji.
Prosím o radu.Jsem OSVČ,podnikám šestý rok,
příjem za 2005 je 32600Kč,výdej včetně pojist.
30000Kč.Můj manžel má příjem ze závislé činnosti
167000kč,máme 2 nezl. děti.Chtěla jsem uplatnit
společné zdanění manželů,ale musím uvést
min.základ daně 107300Kč.Proč jako OSVČ
s takto nízkým příjmem spadám do min.základu daně.§ 7c mi není jasný.
Děkuji.
OSVČ kupuje v době přerušení podnikatelské činnosti /bude obnovena do 30.3.2006/ nákladní automobil v ceně 400.000,- Kč + DPH. Ten by chtěl ještě do obnovení činnosti nechat opravit, připravit na sezónu. Cena opravy bude součástí pořizovací ceny HIM nebo bude právě nedaňovým výdajem, protože fyz. osoba má v době provádění opravy přer. pod. činnost? Bude si moci nárokovat DPH u všech dokladů spojených s opravou a koupí nákladního vozu? Myslím nákup PHM na převoz, fakturu za opravu atd. Děkuji za odpověď.
Vazeny pane,
chtel bych se prosim zeptat na nasledujici vec. Jsem v zahranici na dlouhodobe sluzebni ceste, kde penize na ubytovani a stravne (neco jako ceske diety) dostavam od zahranicni firmy. Normalne vim, ze pokud dostavam od ceske firmy klasicke diety, tak ty nepodlehaji danove povinosti. Je to stejne i kdyz tyto penize dostavam tedy v zahranici? Nemusim je uvadet do DAP? Jak by melo vypadat potvrzeni od zahr. firmy o techto prijmech, aby popr. do DAP nemuseli byt zaneseny?
Dekuji predem za odpoved.
S pozdravem
Dobrý den přeji,
jsem student OSVČ. Minimální základ daně se mě tudíž netýká.Rozdíl mezi příjmy a výdaji mi vyšel záporný (ztráta), kromě toho jsem byl na konci roku zaměstnán. Jaký mám tedy zapsat do DP dílčí zíklad? 0Kč? Dílčí základ daně ze zaměstnání je cca 15.000, tzn menší než odčitatelné položky (v mém případě 69.540). Je možné tedy požadovat vrácení zaplacených záloh daně (cca 2.800,-), aby tudíž byla daň 0Kč?. Od 1.1.2006 mám pozastavenou živnost a jsem jen zaměstnán. děkuji
Dobrý den,
manžel-státní zaměstnanec, pracoval, s povolením zaměstnavatele, na základě Smlouvy o uměleckém výkonu. Byla mu vyplacena částka ve výši 30 000Kč, (jednalo se o bruslařské vystoupení).Nemá živ. list. Dle jakého paragrafu danit. Je možné uplatnit náklady na sport vybavení?Je povinen z této částky platit zdravotní a sociální pojištění a přihlásit se na VZP A MSSZ? Děkuji
Dobrý den,
měl bych na Vás dotaz ohledně nemocenské.
Můj průměrný výdělek (jsem OSVČ) za posledních 12 kalendářních měsíců činí 14 860 Kč hrubého. Od poloviny listopadu jsem na nemocenské, nyní mi došla složenka na 6800 Kč (za polovinu listopadu a celý prosinec). Tato částka se mi zdá docela nízká. Chci se tedy zeptat, jak se počítá výše nemocenské u OSVČ - zda-li jako u normálního zaměstanence, nebo jestli je zde nějaký jiný postup. Předem děkuji
Dobrý den,
mám následující dotaz.
Moje známá pobírá plný invalidní důchod.
Vlastní akcie,se kterými by chtěla obchodovat.
Pokud by tyto akcie prodala se ziskem do 6 měsíců,musí tento příjem podle §8 Zákona 586/1992 zdaňovat?!
Jak to je se sociálkou? Nemůže se stát,že by o plný invalidní důchod přišla?
Neví jak může s akciemi nakladat,protože takto je má "nepracující".
Prosím o fundovanou odpověd a děkuji.
Přeji hezký den.
Předpokládám že formuláře pro daňové příznání a přehledy pro sociální a zdravotní pojištění navrhovali naši přední odborníci. Překvapuje mne, že na rozdíl od obou výše jmenovaných přehledů není ve formuláři pro přiznání daně z příjmu fyzických osob odstavec výpočet hodnoty povínné zálohy na daň. Ani v "Pokynech" o tom není zmínka. Připadá mi to dosti zákeřné a nedůstojné státní organizace. (Není v tom skryta podpora daňových poradců ?).
Dále si dovoluji upozornit, že ve formuláři na vašich stránkách
"přiznání_FO_2006_5405_12_.12.xls" je na řádku
ř113 podle mého názoru závažná chyba.
S pozdravem
Dobrý den,
mám dotaz ohledně časového rozlišení. Týká se FAP v lednu s lednovým datumem vystavení, ale týkají se účetního období 2005. Musím je časově rozlišit (účet 383) a nebo je zaúčtovat jako účetní případ 31.12.2005, když ještě účetnictví stejně není uzavřené? A druhý dotaz se týká FAP v hotovosti, kdy dodavatel k této faktuře již nevystaví pokladní doklad, stačí jako doklad k našemu pokladnímu dokladu okopírovaná fakturu, kde je uveden způsob placení - hotovost a nebo je připsáno zaplaceno v hotovosti dne .......? Děkuji za odpověď.