FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Omlouváme se čtenářům a uživatelům našeho Poradenského centra, ale poradna financování penze je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

DOTAZY NA TÉMA ODCHOD DO DŮCHODU

odpovídal(a): Redakce

Důchod a chybějící doložení odpracovaných roků

Dobrý den, pří zaměstnání jsem prošel několika stavebníma firmami a při výpočtu odpracovaných roků do důchodu, mi schází asi 5 - 6 roků. Tady jsem se chtěl zeptat jestli je nutné obíhat a hledat bývalé zaměstnavatele o doložení odpracovaného období. A jaký by to má vliv na mém výpočtu důchodu. Za poskytnuté informace děkuji. 


odpovídal(a): Redakce

Příspěvek na péči a mobilitu

Dobrý den, pokud je přiznán příspěvek na péči na osobu mně bližkou a příspěvek na mobilitu na moji osobu, mohu chodit na brigády, popř. se nechat zaměstnat ?



odpovídal(a): Redakce

Invalidní důchod a jeho souběh s vdovským důchodem

Dobrý den Je mi 56 let, pobírám vdovský důchod, který mi už zůstane. Pracuji jako prodavačka a nyní mi lékař po prodělané operaci doporučil invalidní důchod. Vím, že dva důchody nemůžu pobírat, proto se chci zeptat, který důchod mi zůstane, a jaký je běžný postup. Děkuji za odpověd.


odpovídal(a): Redakce

Odchod do důchodu

Dobrý den datum odchodu do důchodu mám 3.7.2019 . Pracovní poměr jsem ukončila 30.6.2018 a od 11.7.2018 jsem vedena na pracovním úřadě . Zadost o důchod zatím nemám . O kolik % se mi zkrátí výpočet důchodu a od kdy jje pro mě nejlepší zažádat o důchod aby zkráceni bylo co nejnižší. Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Doba důchodového pojištění

Počítá se do doby důchodového pojištění doba, kdy jsem pracoval již 4 měsíce před dosažením 18ti let? Lze z tohoto důvodu odejít do důchodu o 4 měsíce dříve?


odpovídal(a): Redakce

Nárok na důchod při péči o děti