FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Omlouváme se čtenářům a uživatelům našeho Poradenského centra, ale poradna financování bydlení je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

DOTAZY NA TÉMA PŘÍSPĚVEK NA BYDLENÍ

odpovídal(a): Redakce

neplatím sociální pojištění

Dobrý den, již nejsem student, nejsem na úřadě práce a nemám HPP. Přibližně půl roku jsem zaměstnaná pouze na DPP a platím si pouze zdravotní pojištění. Je v pořádku že sociální pojištění neplatím? Kdy mohou vzniknout problémy, případně jsou zde pro takovýto typ výdělku bez placení sociálního pojištění omezení? Děkuji, Kristyna


odpovídal(a): Redakce

Dividendy a Doklad o výši čtvrtletních příjmů

Při žádosti o příspěvek na bydlení se dokládají i příjmy. Mám příjmy z kapitálového majetku tj. dividendy vyplacené od české společnosti, které jsou zdaňovány podle §8 zákona o dani z příjmu a do daňového přiznání se neuvádějí. Zapisují se tyto příjmy do formuláře „Doklad o výši čtvrtletního příjmu“? Pokud ano, do které kolonky formuláře. Z popisu jednotlivých kolonek to není jasné.



odpovídal(a): Redakce

Podpora bydlení pro studenty

Dobrý den, Mám dotaz ohledně bydlení 2 studentů (mě a přítelkyně) v podnájmu kde by jsme oba měli trvalé bydliště. Moje současné bydliště (s rodiči) je nedostatečně velké. Proto se chci zeptat na jaké příspěvky od státu by jsme měli nárok a jestli vůbec. Jestli změna trvalého bydliště ovlivňuje vyživovací povinnost, jestli máme nárok na příspěvek na bydlení, na životní minimum a podobně. Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Výpočet ceny bytu

Dobrý den, mám s bratrem na půl družstevní byt. V tomto bytě bratr bydlí. Byt má cenu přibližně 600000Kč a zatím jsme si řekli, že ho budeme mít napůl a nebude mě vyplácet. Avšak chtěl bych dostávat aspoň nějakou spravedlivou částku měsíčně za to, že používá i mojí půlku. Je to 3 plus 1 a bratr platí nájemné 6,5 tisíce. Jak vypočítat/navrhnout částku, kterou by mi měl měsíčně platit? Vůbec nevím, jak na to. Nějaké nápady/hrubé odhady? Děkuji. B.