FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Omlouváme se čtenářům a uživatelům našeho Poradenského centra, ale poradna financování bydlení je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

DOTAZY NA TÉMA PŘÍSPĚVEK NA BYDLENÍ

odpovídal(a): Redakce

neplatím sociální pojištění

Dobrý den, již nejsem student, nejsem na úřadě práce a nemám HPP. Přibližně půl roku jsem zaměstnaná pouze na DPP a platím si pouze zdravotní pojištění. Je v pořádku že sociální pojištění neplatím? Kdy mohou vzniknout problémy, případně jsou zde pro takovýto typ výdělku bez placení sociálního pojištění omezení? Děkuji, Kristyna


odpovídal(a): Redakce

Dividendy a Doklad o výši čtvrtletních příjmů

Při žádosti o příspěvek na bydlení se dokládají i příjmy. Mám příjmy z kapitálového majetku tj. dividendy vyplacené od české společnosti, které jsou zdaňovány podle §8 zákona o dani z příjmu a do daňového přiznání se neuvádějí. Zapisují se tyto příjmy do formuláře „Doklad o výši čtvrtletního příjmu“? Pokud ano, do které kolonky formuláře. Z popisu jednotlivých kolonek to není jasné.



odpovídal(a): Redakce

Podpora bydlení pro studenty

Dobrý den, Mám dotaz ohledně bydlení 2 studentů (mě a přítelkyně) v podnájmu kde by jsme oba měli trvalé bydliště. Moje současné bydliště (s rodiči) je nedostatečně velké. Proto se chci zeptat na jaké příspěvky od státu by jsme měli nárok a jestli vůbec. Jestli změna trvalého bydliště ovlivňuje vyživovací povinnost, jestli máme nárok na příspěvek na bydlení, na životní minimum a podobně. Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Výpočet ceny bytu

Dobrý den, mám s bratrem na půl družstevní byt. V tomto bytě bratr bydlí. Byt má cenu přibližně 600000Kč a zatím jsme si řekli, že ho budeme mít napůl a nebude mě vyplácet. Avšak chtěl bych dostávat aspoň nějakou spravedlivou částku měsíčně za to, že používá i mojí půlku. Je to 3 plus 1 a bratr platí nájemné 6,5 tisíce. Jak vypočítat/navrhnout částku, kterou by mi měl měsíčně platit? Vůbec nevím, jak na to. Nějaké nápady/hrubé odhady? Děkuji. B.


odpovídal(a): Redakce

****VELMI SPĚCHÁ*** Dobrý den. Jsem 2 roky…

****VELMI SPĚCHÁ*** Dobrý den. Jsem 2 roky příjemce dotace-příspěvku k hypotéčnímu úvěru osobám mladším 36 let dle NV č. 249/2002 Sb. od MMR. Měsíčně dostávám díky této dotaci od státu kolem 400 Kč. Bydlím dočasně mimo bytovou jednotku, ke které se příspěvek poskytuje, trvalé bydliště mám ještě u rodičů v jiném městě. Proto zatím známému pronajímám tento byt s tím, že energie jsou samozřejmě psány na mou osobu. Nyní mě kontaktoval finanční úřad mého trvalého bydliště, že bude v zahájena kontrola dodržení čerpání příspěvku od státu a to cestou FÚ, kde se bytová jednotka nachází. Dotaz je tedy takový, zda budu muset vracet poskytnuté dotace a kolik by to za období 2 roky bylo i s penálem (jak by se spočítalo)? Mohlo by to mít dopady na samotnou hypotéku, tedy jestli není ohrožena její existence, nebo je to čistě jen vztah můj a státu (MMR a MF)? Velmi děkuji za brzkou odpověď, jsem s pozdravem, Tomáš.


odpovídal(a): Redakce

Nárok na příspěvek na bydlení

Dobrý den,bydlíme v nájemním bytě 2 dospělé osoby a 1 dítě do 6let.Velikost bytu je 4+1 a 73m2.Pouze jeden dospělý je v pracovním poměru a druhý dospělý je registrován na Úřadu práce.Máme nárok na příspěvek na bydlení?Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

Příspěvek na bydlení, nárok

Dobrý den, prosím o radu. Jsem na mateřské dovolené. Jsem matka samoživitelka a bydlím v domě společně s rodiči. Naskytla se mi nabídka obecního bytu. Výše rodičovského příspěvku činí 3800 + 500 přídavek na dítě. Můžu se zeptat jestli mám nárok na příspěvek na bydlení a nějaký sociální příplatek nebo něco takového? Doposud jsem na nic nárok neměla, protože jsem žila v jedné domácnosti s rodiči. Předem děkuji za odpověď.